Transport gratuit in Romania

  >   Intrebari frecvente

Intrebari frecvente

Cum se procedează daca valiza a fost lovita în timpul calatoriei cu avionul ?

Te indrepti impotriva companiei aeronautice pentru recuperarea daunelor produse.

Care este procedura de recuperare a daunei?

In cazul manipularii defectuoase de catre personalul aeroportuar/aviatic, sau daune survenite valizelor in timpul zborului, din cauza carora valiza a fost stricata, in momentul in care ai ridicat-o de pe culoarul de bagaje de cala, du-o direct la biroul Lost&Found, inainte de a iesi din zona de ridicare bagaje. Majoritatea companiilor aeriene au semnat Conventia de la Montreal, si sunt obligate sa ramburseze orice dauna survenita valizei cat timp a stat in cala, atata vreme cat daunele au fost produse dupa ce ai predat-o la check-in.

Uite cateva exemple:



Tarom

In cazul in care, la sosirea la destinatie, bagajul este deteriorat sau nu a sosit cu acelasi zbor cu dumneavoastra, va rugam contactati ghiseele TAROM Lost & Found inainte de parasirea aeroportului. Tarom

Blue Air

14.1.2(a) Orice raspundere a noastra pentru pagube va fi redusa prin orice neglijenta din partea dumneavoastra care cauzeaza sau contribuie la paguba in concordanta cu legea in vigoare. 14.1.2(d) Raspunderea noastra pentru pierderea sau lipsa din continut a Bagajului de Cala va fi limitata de SDR* 17 per kilogram, iar in cazul celui de mana, raspunderea va fi de maximum SDR* 332 per pasager cu mentiunea ca daca in concordanta cu legile in vigoare se aplica limite diferite de raspundere, acestea se vor aplica. Daca greutatea Bagajului de Cala nu va fi inregistrata cand se face check-in-ul, despagubirea se va calcula la greutatea standard de 32kg. Blue Air

British Airways

Distrugere, pierdere sau daune la bagajul de cala Compania aeriana este raspunzatoare pentru distrugerea, pierderea sau daune la bagaj de pana la SDR* 1,131 (aproximativ £1,000 sau EUR 1,230). In cazul bagajului predat la check-in, compania aeriana este raspunzatoare chiar si daca nu este de vina, mai putin in cazul in care bagajul este deja defect la momentul check-in-ului. In cazul bagajului de mana, compania aeriana este raspunzatoare numai daca este de vina. Plangeri referitoare la bagaje Daca bagajul are daune, este intarziat, pierdut sau distrus, pasagerul trebuie sa transmita o plangere in scris catre compania aeriana cat de rapid posibil. In cazul daunelor la bagaje de cala, care au fost predate la check-in, pasagerul trebuie sa transmita o plangere in scris nu mai tarziu de 7 zile. British Airways

Alitalia

Depinzand de tipul bagajului si de daunele aduse acestuia, Alitalia va ofera un cupon pentru achizitia de bilete de avion Alitalia sau un bagaj nou, cu aceleasi caracteristici ca cel care v-a fost stricat, ales dintr-un catalog de produse fabricate de un producator de talie mondiala, care va va fi livrat la adresa de domiciliu (la anumite aeroporturi, acest bagaj nou va va fi predat direct). Alitalia

Turkish Airlines

Plangeri referitoare la bagaje Daca bagajul a fost stricat, intarziat, sau distrus, pasagerul trebuie sa transmita in scris o reclamatie catre compania aeriana, cat de rapid posibil. In cazul bagajului de cala care a fost predat la check-in, pasagerul trebuie sa transmita in scris plangerea in mai putin de 7 zile de cand bagajul a fost ridicat de la aeroport. Compania aeriana este raspunzatoare pentru distrugerea, pierderea sau pentru daune aduse bagajului de pana la SDR* 1,131. In cazul bagajului de cala care a fost predat la check-in, compania este raspunzatoare chiar si daca nu este de vina, mai putin in cazul in care bagajul era deja stricat la momentul predarii la check-in. Turkish Airlines

Qatar Airways

Plangeri referitoare la bagaje Qatar Airways

Daca valiza se strica din alte motive decat cele de mai sus, sau este stricata chiar dinainte sa o folosesti, atunci echipa Samsonite Romania te asteapta la punctul de colectare din Bucuresti (strada Ion Campineanu, la coloane, in spate la Sala Palatului), in orice magazin Samsonite, sau la adresa de email service@gbsystem.ro.


* SDR = Drepturile speciale de tragere (din engleza: Special Drawing Rights) sunt moneda virtuala a Fondului Monetar International, conceput ca inlocuitor al standardului aurului. Tranzactiile in interiorul Fondului Monetar International sunt calculate in SDR. O serie de valute nationale sunt fixate la un anumit raport in relatie cu SDR.   Valoarea sa se calculeaza in functie de dolarul American (44%), Euro (34%), Yenul Japonez (11%) si Lira Sterlina Britanica (11%), conform cotatiilor de la bursa londoneza.